Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Dviračių rėmai ir jų gamybos medžiagos

Be sniego 2009-10-17 komentarai 0

Po padangų ir stebulių, rėmas svarbiausias dviračio komponentas, lemiantis važiavimo savybes.

Iš ko gaminti rėmus: plieno, aliuminio, titano, karbono? Kokia konstrukcija geresnė? Šios karštos diskusijos tarp dviračių fanatų nerimsta jau kuris laikas.
Tradicinė rėmo konstrukcija, susidedanti iš dviejų trikampių - tai dviračio tobulėjimo, per daugiau nei šimtą metų, rezultatas. Pastovūs bandymai radikaliai pakeisti rėmo konstrukciją nieko nedavė. Tokiu būdu konstrukcija vėl ir vėl grįždavo prie bazinio varianto, kuris per paskutinius šimtą metų iš esmės nepasikeitė.
Gerėjo medžiagos, tobulėjo technologija - kas leido radikaliai padidinti jo tvirtumą.
Tuo būdu rėmo savybes lemia: konstrukcija, medžiagos.
Reikalavimai rėmui yra dažnai prieštaraujantys vieni kitiems. Jis turi būti tvirtas, ilgaamžis, nevibruoti, nesideformuoti - ir tuo pačiu metu mažai sverti.

Medžiagos

Pradžioje trumpai apsistosime prie mechaninių medžiagų savybių, kurios plačiausiai naudojamos gaminant rėmus:
- Plienas.
- Aliuminiolydiniai.                                                                                             - Titano lydiniai.
- Anglies pluoštas.

Prisiminsime pagrindines medžiagų charakteristikas, lemiančias rėmo savybes.
Tankis. (Kg/m3). Tai medžiagos svoris tūrio vienete.
Tamprumas. Nusako medžiagos kietumą. Tai jėga, kuriai veikiant detalė pailgėja 2 kartus.
Stiprumo riba. Tai įtempimas, kuriam veikiant, pavyzdys sutrūksta. (N/m3).
Takumo riba. Tai įtempimas, po kurio veikimo lieka negrįžtamos deformacijos.
Sąlyginis pailgėjimas. Tai pavyzdžio pailgėjimas procentais, iki jo sutrūkimo tempiant. Rėmų gamybai - tai apie 10%. Jei šis dydis < 5%, rėmas gali suirti staiga.
Ištvermės riba. Tai maksimalus įtempimas, kuriuo veikiant pavyzdį, jis išlaiko begalę periodinių apkrovų ciklų. Dauguma aliuminio lydinių šios savybės neturi (skirtingai nuo plieno ar titano). Tai reiškia, kad ir nedidelė cikliška apkrova suardys pavyzdį.

Rėmų medžiagos turizmui

Renkantis serijinį rėmą, galime orientuotis į nusistovėjusias tradicijas. Kalnų dviračiams vyrauja aliuminio (KELLYS ,VISAGE) - didelės pastangos pakilimuose, lenktynių laikas paprastai neilgas, komfortas ne taip svarbus. Plente - aliuminis naudojamas tik ypač sunkiuose kalnų etapuose - vyrauja plienas. Anglies pluoštas naudojamas įvairiais tikslais - viską lemia rėmo konstrukcija. Jis ypač turi daug privalumų kai tenka labai sumažinti svorį. Titanas plente - kai danga ypač prasta arba distancija labai ilga (200 km per dieną ir daugiau).

Todėl daugiadieniam turizmui siūlytume aliuminius arba plieninius rėmus. Jei stilius labiau agresyvus - taip pat tiks aliumininiai (ypač jei dviratis turi amortizuojančią šakę-KELLYS DEFINITE, , KELLYS EXQUSITE, KELLYS AXIS, OMEGA)
Bet tai tik apytikslės rekomendacijos. Daug lemia dviratininko svoris, važiavimo stilius. Teisingai pasirinktas kokybiškas rėmas tiks iš bet kurios medžiagos.

 



Kitos naujienos:

Kokią palapinę pirkti ?! Palapinės pasirinkimas 0
Sezonas prasideda: baidarių mėgėjai jau tvindo upes 0
Red Code. Mirtini žaidimai su bangom. 0
Turistiniai miegmaišiai, ką reikėtų žinoti prieš perkant 0

Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.

Jūsų vardas:
Komentaras:

Savaitės foto


Paieška


Sniegozona video

Pipe Ground

Obergurgl-Hochgurgl web kameros vaizdai


Fotogalerija