Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Pirmoji pagalba snieglentėms

Patarimai 2009-10-17 komentarai 0

Pagal straipsnio pavadinimą galima atspėti, kad kalba eina apie ski-servisus, apie tai, kaip gydyti snieglentę ir kaip ją prižiūrėti.

Jei jau jūs nusprendėte kaip priemonę žiemos poilsiui naudoti snieglentę, prisiminkite, kad jūsų lenta taip pat gyva, ir jai taip pat skauda, o tai reiškia, ji taip pat reikalauja tam tikros priežiūros ir „medicininės“ pagalbos.

Tam, kad nepermokėtumėte už pastovų remontą ir užpylimus, pirmiausiai reikia pagalvoti apie tai, kokią lentą geriausia rinktis. Snieglenčių daktarų iš ski-serviso „Rančo Samaranča“ nuomone, topų lyderiu lieka „Burton“. Burton slystantįjį paviršių paprastai daro molekuliniu būdu (sintered base); daugelis modelių – „sandwich“, šerdis visada iš gero medžio (dažniausiai naudojama kintama pleištas, o ne ištisas medžio gabalas, kas padidina patvarumą ir standumą, o tai pat padeda tolygiai paskirstyti kietumą visu lentos paviršiumi); lentų gabumai ir patvarumas - aukščiausio lygio, jei modelis pagamintas ne Europoje, o Amerikoje. 

Toliau seka nemažiau sąžiningi gamintojai: Hummer - Freeride/Freestyle krypties firmos Grand Chavin snieglentės
Hot – šių lentų šerdis susideda iš horizontalių pleištų rinkinio, taip, kad mediniai plaušai išsidėstę 90 laipsnių kampu ištisinei snieglentės ašiai, gauta struktūra puikiai amortizuoja smūgius ir yra labiau ilgalaikė.
Arbor – labai geros slydimo savybės.
Nitro – daugelyje modelių naudojamas nuosavos gamybos laminatas – Optimal Matrix (specialus stiklo pluoštų pynimas, kad suteiktų lentai stiprumo, galingumo ir lengvumo).
Gnu – aukščiausios kokybės amerikietiškos snieglentės.
A-snowboards – šių lentų gamybos fabrikas yra uždarytas, bet jei jums pavyks rasti praeitų sezonų geros būklės lentą, manykite, kad jūsų rankose atsirado tai, apie ką galima tik svajoti, na, o jei jums parduos naują modelį (pagamintą Kinijoje), ilgai jūs ant jos nepaslidinėsite.

Geros, bet ne aukščiausios kokybės snieglentės: Ride, Fun for you, Solomon, Santa Cruz, Elan.

Dar kartelį pabrėšiu, kad tai yra lentų remonto meistrų nuomonė, o ne testų rezultatai, taigi reaguokite į tai kas parašyta su žinoma dalimi skepticizmo.

Taigi, jūsų lenta ir jūsų globotinio priežiūra.
Pradėsime nuo svarbios dalies – nuo slystančiojo paviršiaus. Ant jo yra mikroskopiniai įtrūkimai, į kuriuos net po pirmojo slidinėjimo patenka smulkūs slydimui trukdantys svetimkūniai. Tai pat jūs žalojate užvažiuodami ant įvairių akmenukų, geležiukų ir netgi ledukų. Kuo daugiau įbrėžimų, tuo prastesnis slydimas.

Be to, briaunos sujungimas su slystančiuoju paviršiumi ne toks sandarus, kad ten nepatektų vandens ir purvo dalelių. O tai reiškia, kad, anksčiau ar vėliau, slystantysis paviršius pradės atskilinėti. Kad užkirstumėte tam kelią, lentą reikia užlieti parafinu.

Yra trys parafino tipai: kietas, purškiklis ir šis tas panašaus į batų tepalą. Idealiu atveju kiekvienas save gerbiantis važinėtojas turėtų kišenėje turėti dėžutę parafino ir prieš kiekvieną slidinėjimą sutepti slystantįjį paviršių, tada ir jūs, ir jūsų lenta būsite patenkinti.

Jei jūs naudojate kietą parafiną, vieno užliejimo jums užteks vidutiniškai keturiems slidinėjimams. Teisingo tepimo procedūra bus gana ilga, nes, kad ištirpintumėte parafiną, jums reikės „lyginti“ slystantįjį paviršių lygintuvu, bendrai, šį procesą geriau patikėti profesionalui. Purškiklio ir pusiau skysto parafino užteks dienai, o gal ir pusdieniui intensyvaus slidinėjimo, bet apdoroti lentą jais kur kas paprasčiau.

Jei jūs padarėte gilų įbrėžimą (o tai yra įprastinis reikalas), ir parafinas čia jau nepadės, meistras užlies ją „kofiksu" ir nušlifuos; esant rimtesniam pažeidimui jis nuims gabaliuką slystančiojo paviršiaus ir „priklijuos“ „lopą“.

Jei toks įlenkimas atsiranda arčiau lentos nosies ar uodegos, deja, įprastiniame ski-servise, greičiausiai, atsisakys ją remontuoti. Tada reikia kreiptis į meistrą, kuris gydo lentas rankiniu būdu. Tie meistrai yra visagaliai (nesiims galbūt tik sulaužytos šerdies), bet, dažniausiai rimtos traumos remontas gali kainuoti daugiau nei nauja lenta.

Beje, skirstant vietas aukščiau nurodytame „tope“ pirmiausiai dėmesys buvo skiriamas slystančiojo paviršiaus gamybos būdui.

Taigi, išsiaiškinsime, kokie būna slystančiųjų paviršių tipai. Pirmasis tipas – ekstruduotas polietilenas (ji lieja ant lentos), jis minkštesnis ir blogai sugeria tepalą, lengvai braižosi ir todėl greitai genda. Toks slystantysis paviršius neilgalaikis ir netvirtas, bet jį pakankamai dažnai naudoja, nes slystančiojo paviršiaus gaminimas tokiu būdu pigiau kainuoja.
Pavyzdžiui, firma „Rossignol“ deda būtent tokį slystantįjį paviršių, taigi, darykitės išvadas.

Antras slystančiųjų paviršių tipas – molekulinis (polietileninių miltelių aglomeracija). Taip gaunamas kamuolys, o tiksliau, ratas, nuo kurio po to nuima ploną sluoksnį (būsimas slystantysis paviršius). Toks apdorojimo tipas yra kokybiškesnis, jis prasčiau braižosi ir geriau slysta. Jei prie «sukepto» slystančiojo paviršiaus pridedamas grafitas – tai apskritai idealus variantas.

Rankinis lentos remontas

Briaunos, kaip vedamos, turi būti aštrios. Jei jos atbuks, jūs krisite. Kad tokie nemalonūs dalykai vyktų rečiau, briaunas reikia galąsti, gerai kad, procedūra tai greita ir nebrangi. Briaunų aštrinimo dažnumas priklauso nuo jūsų slidinėjimo stiliaus, tačiau, bet kokiu atveju, dažnai to daryti nereikia, nes pagalandus jūsų briaunas ant staklių užteks dviems – trims kartams (rankinio apdirbimo metu – aštuoniems – dešimčiai kartų).
O dėl apkaustų, ski-servise jums gali pakeisti segtukus ir dirželius. Snieglenčių batai paprastai neremontuojami. Taigi, jei po keleto sezonų jūsų batai gerai nebefiksuoja kojos, reikia nuvežti juos į vasarnamį ir šaltu oru eiti su jais į mišką kankorėžių.

Kadangi artėja vasara (lentų miego periodas), duosiu keletą patarimų tema, kaip geriau paruošti snieglentę užtarnautam poilsiui. Visų pirma, slystantįjį paviršių reikia būtinai ištepti parafinu. Tai daroma tam, kad dulkės ir kitokie nešvarumai nepatektų į mažus įtrūkimus tiek ant pačio slystančiojo paviršiaus, tiek ir tarp geležinių briaunų. Visų antra, jei pas jus šiek tiek aprūdijo varžtai ant apkaustų, pastaruosius reikia nusukti, o varžtus sutepti. Ir, trečia, apsukite snieglentę polietilenu arba dar kuo nors geresnei apsaugai.

Bičiuliai „raideriai“, aš nesiūlau jums atsisakyti „ekstrymo“, prašau, šokinėkite, užsiimkite „džibingu“, bet nepamirškite apie įmanomą pagalbą savo lentai, gerai yra greitosios pagalbos punktai, kuriuose jums nušlifuos, išgaląs, užlies parafinu, pakeis išplėštas jūsų lentos slystančiojo paviršiaus sritis ir t.t.

    


Kitos naujienos:

Slidžių apkaustų nustatymas 1
Slidinėjimo šalmo pasirinkimas 1
Snieglentės. Camber vs Rocker 1
Užsikrėtusiems meile kalnams 1

Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.

Jūsų vardas:
Komentaras:

Savaitės foto


Paieška


Sniegozona video

Pipe Ground

Obergurgl-Hochgurgl web kameros vaizdai


Fotogalerija