Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Alytaus slidžių trasa biudžeto pinigus valgo ir vasarą

Lietuvoje 2009-11-08 komentarai 11

www.alytausnaujienos.lt  Saulė Pinkevičienė

Metų pradžioje Panemunės rajone pradėjo veikti Alytaus slidžių trasa. Lėšų ir vilčių, kad trasą turintis miestas taps patrauklesnis, sudėta daug, žadėta, kad tai bus viena moderniausių Lietuvos trasų.

Projekto vertė - daugiau kaip 2 mln. litų, savivaldybės indėlis - beveik 215 tūkst. litų, kitos lėšos - iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos biudžeto. Alytaus miesto savivaldybė (AMS) pagal projekto sąlygas prisiėmusi įsipareigojimą penkerius metus dengti visas išlaidas, susijusias su trasos eksploatacija. Šįmet trasos apsauga ir priežiūra biudžetui atsieina nei daug, nei mažai - po 13,3 tūkst. litų per mėnesį ir žiemą, ir vasarą. Per metus susidaro 159 tūkst. litų. Negana to, trasą jau reikia perprojektuoti, o tai irgi papildomos išlaidos - apie 150 tūkst. litų.

Artėjant kalendorinei žiemai apie slidinėjimo Alytuje ypatumus kalbamės su AMS administracijos Sporto ir rekreacijos skyriaus vedėju Adomu Andrušaičiu.

- Ar slidžių trasa jau paruošta būsimam sezonui?

- Taip, paruošta, keltuvai ir sniego patranka patikrinta, įrangos techninė priežiūra atlikta pagal „Skirnuvos” įsipareigojimus. Viskas veikia. Nustatyta kai kurių trasos konfigūracijos, tai yra aukščio ir atstumų, netikslumų juos šalinsime. - Kada tikimasi pradėti sezoną šią žiemą?

- Susidarius palankioms oro sąlygoms ir įvertinus prognozes - jeigu tai bus pavienis atšalimas, niekas sezono nepradės, mums reikia įsitikinti, kad turėsime normalią žiemą nors pusantro mėnesio. Bendrauju su kituose miestuose ir šalyse slidžių trasas eksploatuojančiais kolegomis. Pavyzdžiui, lenkai spėja, kad šiemet žiema bus, ir sako: „Puidzem v goru!” Mums nereikia sniego, tik ilgalaikio atšalimo. Sniegą galima gaminti esant 5 laipsniams šalčio. Nuo oro priklausomos visos slidinėjimo trasos. Žiūrime į dangų, internetą ir laukiame, kada galėsime pradėti sezoną. Jeigu prisimenate, užpernai žiemos visai nebuvo, Ignalinos trasa tuomet patyrė didžiulius nuostolius, nes pradėjo gaminti sniegą, o jis atitirpo ir panašiai. Kai tik orų prognozės bus palankios, internete (Alytaus miesto savivaldybės tinklalapyje ir specializuotuose) paskelbsime apie sezono pradžią. Slidinėjimo mėgėjai jau dabar stebi situaciją ir seka informaciją.

 - Kodėl Alytaus trasą reikia perprojektuoti ir kaip tai bus daroma?

- Eksploatuojant išaiškėjo kai kurių netikslumų, padarytų projektuojant ir ruošiant trasą. Norint užtikrinti saugų ir techniškai tvarkingą nusileidimą, reikalingos kai kurios apsauginės zonos, bet jos nebuvo numatytos. Taigi dabar teks pailginti estakadą šlaito viršuje, kad pakilimas būtų visiškai saugus, truputį pasikeis keltuvo trasa. Darbai jau suprojektuoti.

- Kiek kainuos trasos pakeitimai?

- Iki 150 tūkstančių litų. Skaičiuodami pinigus nepamirškime, kad trasos eksploatacija taps saugesnė, mažiau ges ir dėvėsis įrenginiai.

- Teko girdėti, kad yra sumanymas slidžių trasą išnaudoti ir vasarą. Kaip?

- Sumanymų tikrai yra, tvarkome žemės klausimus. Gal tai bus atrakcionai medžiuose, panašiai kaip „Tarzanija”, o gal kaip Anykščiuose įrengsime riedučių, vasaros rogių trasą. Vėlgi reikia labai gerai apmąstyti, ar šioje vietoje pavyks pritraukti žmonių srautą, ar geras privažiavimas, o gal verčiau tokią trasą įrengti Jaunimo parke? Taip pat kreipėmės į dviračių ekstremalų federaciją, nes yra minčių vasarą šią vietą išnaudoti BMX nusileidimams, pasikeliant tuo pačiu keltuvu. Mano manymu, turėtume skatinti ir verslą, ne vien savivaldybės interesas galvoti, ką čia įrengti. - Ar yra galimybė suderinti šiuos (ar kitokius) sumanymus su Kultūros paveldo departamento (KPD) Alytaus teritoriniu padaliniu? Juk slidžių trasa yra paveldo objekte - ant XIX amžiaus pabaigos I forto karinių įtvirtinimų, kurie įtraukti į respublikinį kultūros vertybių registrą. Tai - vienintelė III klasės carinė gynybinė tvirtovė Lietuvoje, retai išlikęs karo inžinerijos statinys. Įrengiant trasą objektui jau buvo padaryta žala, skirta bauda.

- Visi darbai derinami su KPD. Vyksta derybos, paveldosaugininkai turi savo reikalavimų, prašymų, mes turime savo interesų. Manau, kad įrengus vasaros ir žiemos slidinėjimo trasą ši teritorija taptų patraukli ir paveldo apžiūrai. Vienaip ar kitaip kažką ten tikrai reikia daryti, nes dabar viskas apžėlę krūmais. KPD Alytaus teritorinis padalinys leido Alytaus miesto savivaldybei paveldo objekte įrengti slidžių trasą su sąlyga, kad ji prižiūrės savo teritorijoje esantį I fortą - abi jo dalis (arčiau kelio ir tą, kuriame įrengta trasa).

- Paveldosaugininkai, matyt, tikėjosi, kad ši sąlyga labiau įpareigos valdininkus?

- Kiek suprantu, Alytaus miesto savivaldybei privalu tvarkyti I forto teritoriją, bet turime gauti iš KPD pinigėlių. Šie verčia savivaldybę tvarkytis, bet mes irgi norime gauti naudos. Buvome nuvažiavę su paveldosaugininkais, miškininkais, apžiūrėjome, išsiaiškinome galimybes ir geranoriškai susitarėme. Kai bus trasos pakeitimo projektas, jį reikės derinti. Tada bus ir papildomas susitarimas, kuriame sulygsime kažką naudingo miestui. Bet buvo pasakyta, kad paveldas sutiks, dėl to nedarome sankasų, nevežiojame žemių.

- Ar leidimas slidžių trasos perprojektavimui jau pasirašytas?

- Kol kas protokolas dėl trasos perprojektavimo nepasirašytas, bet derybos įvyko. Matome čia naudą abiem pusėms, tikrai nesugadinsime paveldo objekto. Tuo labiau kad įrengus slidinėjimo trasą ir žmonių atvažiuoja daugiau, kitas dalykas - labai trūksta paveldosauginės informacijos. Apie slidžių trasos įrengimą parašyta, reikėtų informuoti ir apie tai, kad ten - fortas.

- Ar yra vilties, kad šalia slidžių trasos atsiras infrastruktūra, pavyzdžiui, inventoriaus nuomos punktas, kavinė ir panašiai?

- Kilnojamas nuomos punktas ir kavinė buvo jau praėjusią žiemą, kai paleidome trasą, tačiau tik bandomieji. Balandžio mėnesį gavome prašymų teikti nuomos paslaugas šią žiemą. Numatoma įrengti laikiną namelį, nes reikia šildymo inventoriui džiovinti, vietos žmonėms persirengti. Maitinimo paslaugos pernai pasiteisino tik savaitgaliais, žiūrėsime, kaip bus ateityje. Savivaldybė kviečia verslininkus teikti tokias paslaugas.

- Kiek slidžių trasos išlaikymas mokesčių mokėtojams atsieina ne sezono metu?

- Norėčiau akcentuoti - išlaikymas nėra mokesčių mokėtojų lėšos, o Alytaus miesto savivaldybės indėlis į europinį projektą. Niekas nieko neduoda už dyka. Mes prisiėmėme įsipareigojimą penkerius metus dengti slidžių trasos eksploatacijos išlaidas ir negalime tuo laiku gauti pelno.

- Bet juk trasos eksploatacijai reikalingi pinigai bus paimti iš tos pačios biudžetinės kišenės?

- Taip, bet kaip projekto įsipareigojimo vykdymas, kitaip savivaldybės pradinis įnašas (215 tūkstančių litų) būtų buvęs kur kas didesnis.

Alytaus slidžių trasos priežiūros ir apsaugos paslaugas konkurso tvarka yra laimėjusi „Alstapa”. Per mėnesį jos kainuoja 13,3 tūkstančio. Įmonė saugo, prižiūri teritoriją, kartą per mėnesį tikrina įrangą. Galima tik pasidžiaugti, kad incidentų iki šiol išvengta, matyt, drausmina ir informacija, kad teritorija yra saugoma.

Slidžių trasos eksploatacija sezono metu atsieina dar 20 tūkstančių litų per mėnesį (šie pinigai reikalingi tik trasai veikiant), į šitą sumą neįeina technikos nuoma, kuriai skelbiamas atskiras konkursas.

 - Specializuotame interneto puslapyje sniegozona.lt yra nemažai atsiliepimų apie Alytaus slidžių trasą, bet gerų, deja, nedaug. Ką apie tai manote?

- Pirmiausia noriu parodyti trasų reitingą, kuris taip pat publikuojamas minėtame puslapyje. Reitingas sudarytas pagal slidinėtojų atsiliepimus. Alytaus trasa aplenkė ne tik Birštono, bet ir dar nemažai trasų, taigi tai džiugina. Žinoma, negaliu sakyti, kad mūsų trasa tobula, bet įrodykit, kad jinai yra visiškai bloga. Dėl komentarų - kiek žmonių, tiek nuomonių, o aš pasakysiu savo (ne, pats nečiuožiau, nes gyvenime nesu stovėjęs ant slidžių) - kiekvienas daiktas turi rasti savo vartotoją. Taip ir su Alytaus trasa. Netinka - nevažiuok, pasirink, pavyzdžiui, Lenkijos slidinėjimo trasas. Bet mūsų mieste yra tikrai nemažai šio sporto entuziastų, dėl užimtumo negalinčių dažnai išvažiuoti slidinėti, taigi jiems ir čia labai smagu, vaikai, jaunimas važinėjasi. Trasą tobuliname, o neklysta tas, kas nedirba.

 

 

 



Kitos naujienos:

Aukštagirė - nauja slidinėjimo trasa Lietuvoje 2
Kauniečiams slidinėjimo trasos teks palaukti 0
Pradeda veikti "Lynų kelias" į Snow areną 1
Slidinėjimo federacija: prieš sezoną – dvejopos nuotaikos 0

Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.

Jūsų vardas:
Komentaras:

Savaitės foto


Paieška


Sniegozona video

Pipe Ground

Obergurgl-Hochgurgl web kameros vaizdai


Fotogalerija