Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Slidinėjimas Prancūzijos Valloire - Valmieinier

Straipsniai 2012-03-09 komentarai 3

parašė Čiornas

Lietuviams mažai žinomas kalnų slidinėjimo regionas Valloire-Valmeinier, dar kitaip vadinamas Galibier-Thabor, randasi Prancūzijos šiaurinėse Alpėse, jį sudaro pagrindinis miestelis Valloire, kuris yra 1430m virš jūros lygio ir mažesnis Vallmeinier, išsidėstęs kitame kalno šlaite 1500-1800 m virš jūros lygio.

Valloire yra labai senas gražus kalnų miestelis, kuriame žmonės gyvena daugybę amžių, tą liudija prieš 1000 metų miestelio centre pastatyta ir iki šiol puikiausiai išsilaikiusi bažnyčia. Tuo tarpu Valmeinier yra dirbtinis kaimelis, pastatytas išskirtinai kalnų slidininkams maždaug prieš 25-30 metų.

Šiame regione iš viso yra 150 km įrengtų slidinėjimo trasų, nuo žalių iki juodų : 9 juodos, 31 raudona, 5 mėlynos ir 21 žalia. 70% slidinėjimo trasų yra virš 2 km aukštyje virš jūros lygio, o tai garantuoja gerą sniego kokybę. Aukščių skirtumai tarp viršaus ir apačios yra gana solidūs 1170 metrų, todėl trasos gana ilgos. Regione veikia 33 pakėlėjai : 2 gondolos, 17 sėdimų ir 14 bugelinių. Visi sėdimi pakėlėjai yra be gaubtų, kaip įprasta Prancūzijoje, tad eant blogam orui geriausia keltis gondolomis. Regione yra 400 sniego patrankų, tad slidinėjimo sezonas tęsiasi nuo gruodžio vidurio iki balandžio vidurio. Nepaisant to, kad trasų yra gana daug, nes visą slidinėjimo zoną sudaro 1600 hektarų, ski pasai nėra brangūs, pvz suaugusiam žmogui už 7 dienų ski pasą tereikės sumokėti 178 eurus. Mes pirkome šeimyninį ski pasą 7-ioms dienoms 4 asmenims, 2 suaugusiems ir 2 vaikams iki 18 metų ir už jį sumokėjome tik 630 eurų, kas yra asmeniui tik 22,5 euro dienai. Ski pasas suaugusiam 6 dienoms kainuoja 162 eurus. Nebrangu, nes šis kalnų kurortas randasi vos už 20 km nuo Prancūzijos 3 slėnų, tad taip jis stengiasi konkuruoti ir prisitraukti pas save žmonių. Su Galibier-Thabor ski pasu 1 dieną su priemoka galima paslidinėti 3 slėnių regione Val Thorens keliantis nuo Orelle, tačiau mes ta galimybe taip ir nepasinaudojome, nes visą mūsų buvimo laiką buvo labai vėjuota ir kuo gausiausiai snigo, tad nerizikavome su grandinėmis ant ratų belstis nuo vienų kalnų į kitus tuo labiau, kad nebuvo jokios garantijos, kad esant tokiam orui nuvažiavus į Val Thorens ten turėsime galimybę paslidinėti.

Kuo yra geras Galibier-Thabor, tai kad net esant tokioms ekstremalioms oro sąlygoms visada veikia bent vienas kalno šlaitas, į kurį kelia iš Valloire Setaz pusės, taip pat iš Les Verneys. Nepaisant to, kad blogu esant uždarytiems pagrindiniams keltuvams dauguma žmonių tik ten ir slidinėja, eilių arba nėra, arba jos juda labai greitai, nes personalas, kontroliuodamas situaciją, nei vienam keltuvui neleidžia pakilti neužpildytam 100 proc.

Apie miestelius

Jei norite gyventi prie pat trasų, rinkitės Valmeinier, tačiau ten praktiškai nebus ką veikti vakare, nebent pasivaikščioti mėgstate aplink namą, kuriame gyvenate. Tiesa, yra skelbiama, kad Valmeinier vyksta naktinis slidinėjimas. Mes gyvenome Valloire centre, maždaug 50 m iki pagrindinio keltuvo ir 70 m iki pagrindinės aikštės, kurioje savaitgaliais būna turgus, kuriame žmonės prekiauja savos gamybos vynais, likeriais, vietiniu alumi, sūriais, mėsos gaminiais, saldumynais, taip pat galima nebrangiai nusipirkti slidinėjimo drabužių. Turguje neteko matyti nei svarstyklių, nei kasos aparatų, nors prekiaujama net namininės gamybos alkoholiu, tad mūsų premjeras ten nusipirkęs naminio vyno ar likerio butelį ir negavęs čekio garantuotai būtų gavęs širdies smūgį. Nors gyvenome idealioje vietoje esančiame gerame 4-viečiame 40 kvadratinių metrų didumo pilnai įrengtame apartamente, mums jo savaitės nuoma kainavo tik 315 eurų, nors tai buvo gan brangus periodas, nes tai buvo Naujųjų metų savaitė.

Naujų metų dieną Valloire buvo daug renginių, vyko nemokama diskoteka, kaip iš gausybės rago šaudomi fejerverkai, turėjo būti slalomo varžybos, bet dėl tragiško oro jos neįvyko. O 22:00 buvo oficialiai paskelbtas „snow ball time“ ir visi žmonės miestelyje tarpusavyje pradėjo pliektis iš sniego gniūžčių, panašiai kaip Ispanijos tomatinos šventėje. Tačiau kaip ir dera ramioje Prancūzijoje, niekas nesusipyko, nesusimušė, nors gniūžtės ore kiekvieną akimirką skraidė šimtais. Keista, bet į mane nepataikė nei viena, nors turiu prisipažinti, kad akylokai saugojausi.

Valloire yra nepalyginamai gyvesnis už Valmeinier miestelis, nes Valloire apstu mažų parduotuvėlių, bariukų, kuriuose gražu, bet brangu. Pvz nuėjus į vieną už alaus mokalą teko sumokėti 6,6 euro, karšto vyno taurė kainuoja iki 5 eurų, kava irgi tiek pat. Dėl to bariukuose tuštoka, nes net gana turtingi vakariečiai turbūt negali sau leisti pramogauti tokiomis kainomis. Vietinėse parduotuvėlėse kainos taip pat yra didesnės, nei Prancūzijos lygumose, todėl geriausia kiek įmanoma maistą atsivežti savo. Tačiau kadangi beveik visi pastatai pastatyti laikantis vietinių architektūros tradicijų, po miestelį labai gražu pasivaikščioti vakare. Tačiau minusas yra tai, kad kai kurie namai gali būti nuo trasų nutolę 400-500 metrų. Jei tai kliūtis, po miestelį važinėja nemokamas ski busas, be to, ratus suka ir gan žaismingas traukinukas, tik ne ant bėgių, o ant ratų. Reikia žinoti, kad ski busai iš Valloire į Valmeinier ir atvirkščiai nevažiuoja, tad reikėtų neužsižiopsoti ir neužsibūti toli nuo namų, kad slidinėjat laiku suspėti grįžti namo, kitaip teks važiuoti su taksi. Valloire miestelis yra išugdęs ir vieną kalnų slidinėjimo pasaulio čempioną, tai J.B. Grange, kurio nuotraukos puikuojasi kiekvienoje parduotuvės vitrinoje, prie keltuvų, pagrindinėje aikštėje ir visur kitur, kur tik yra įmanoma. Dar niekur nemačiau, kad kur nors šitaip būtų gerbiamas žmogus, kaip ten.

Trasos

Nors lyginant su 3 slėniais jų sąlyginai nėra labai daug, t.y. 4 kartus mažiau, tačiau visų nespėjau apčiuožti net per 3 dienas. Tai mane kiek nustebino, nes to tikrai nesitikėjau. Aišku, trukdė labai blogi orai, pūgos ir prasta trasų būklė, nes slidinėjome nelabai suprasdami kur čiuožiame, trasa ar užtrase. Pvz kartą man čiuožiant žemyn iš kairės pasigirdo šūksnis, kad čiuožiu už trasos, trasa yra kairiau. Aš to nesupratau dėl labai prasto matomumo, o ir trasų kokybė nelabai skyrėsi nuo užtrasės – viskas vistiek buvo užsnigta ir prancūzai nieko negalėjo padaryti, nors tikrai stengėsi, tik kad jie buvo bejėgiai, kai kiekvieną parą prisnigdavo daugiau kaip po pusė metro. Pvz kartą nukritau raudonoje trasoje, pabandžiau stotis pasiremdamas lazda, o ji per metrą sulindo į sniegą. Tačiau kiekvieną kartą vos aprimus snigimui į trasas kaip mat išskubėdavo retrakai, tik kad po pusvalandžio pūga dar labiau sustiprėdavo ir išsigandę retrakai parpypsėdavo namo.

Mums labai nepasisekė su oru, bet nepaisant to kalnai labai patiko. Dievuliui susimylėjus viena diena įš septynių mums vistik papuolė saulėta, tad ir mes pamatėme, kad vaizdai labai gražūs. Valmeinier pusėje taip pat buvo labai gerų ilgų raudonų trasų, viršuje jos driekiasi plačiais kalnų šlaitais, o kiek žemiau prasideda miškai.. Užtrasės mėgėjams esant palankioms oro sąlygoms taip pat užtektų veiklos visai savaitei. Tačiau neliktų nuskriausti ir snow parko mėgėjai, nes Valloire šlaite snow parkas yra XL dydžio. Keltuvai nors nėra patys moderniausi, bet pati sistema gera, nemėgstantys bugelinių gali puikiausiai apsieiti ir be jų ir keltis sėdimais, gal išskyrus tik vieną kalno viršūnę. Trasų pliusai, kad čia veiklos bus tiek patyrusiems, tiek mažiau įgudusiems slidininkams, nes nuo kiekvienos viršūnės yra pasirinkimas, kokio sudėtingumo trasa čiuožti.

Slidinėtojų kontingentą sudaro daugiausia prancūzai, šį kartą mažai sutikome vokiečių, tačiau regioną mėgsta anglai, kurių čia daug, taip pat nemažai skandinavų, belgų, olandų. Paskutinę dieną išgirdau kalbant lenkiškai ir vos 2 kartus per visą savaitę girdėjau kalbant rusiškai. Apibendrinant Galibier - Thabor yra puikus pasirinkimas visiems, tiek jaunimui, tiek šeimoms su vaikais, tiek besimokantiems bei pažengusiems. Man iki šiol keista, kaip

iki šiol šio regiono „neatrado“ lietuviai ? Nuostabus, vaizdingas, autentiškas, senas slidinėjimo kurortas, įkurtas nesugadinant autentiškos architektūros, nebrangios keltuvų bilietų ir apartamentų kainos, slidinėjimas vos ne nuo buto durų ir apytuštės trasos. Ko daugiau žmogui reikia?

Pabaigai apie kelią

Tiek į priekį, tiek atgal važiavome per Varšuvą, Vroclavą, toliau Vokietijos autostradomis iki Šveicarijos, o iš jos įvažiavus į Prancūziją važiavome nemokamais keliais. Likus iki tikslo 20 km prasideda serpantinai, reikia turėti grandines, nes tą dieną, kai atvažiavome mes, be grandinių į Valloire nepraleido nei vienos mašinos. Užkilus į viršų pamatėme, kad ir iš miestelio be grandinių neleidžia išvažiuoti, visus siuntė į aikštelę grandinių užsidėti. Pernai pagaliau buvo baigtas Vroclavo apvažiavimas, todėl dabar važiuojant pro šį miestą jo net nepamatysite, nes yra nutiesta puikiausia autostrada.

Važiuojant nuo Kauno mums į vieną pusę susidarė apie 2200km, o pačiuose kalnuose mašinas kaip pasistatėme, taip savaitei laiko jas ir užmiršome. Apsipirkti buvome sustoję Zwickau Vokietijoje, nedidelis miestukas, kuriame yra didelis Kauflandas. Kuro kainos žemiausios Lenkijoje netoli Vroclavo, Vokietijoje nesipylėme, Šveicarijoje taip pat brangu, o štai Prancūzijoje važiuojant nemokamais keliais šalia didelių prekybos centrų dažnai yra degalinės, kuriose kuras keliolika euro centų pigesnis, nei autostradose.

P.S.

Slidinėjame gana daug metų, aplankėme nemažai kalnų kurortų, tačiau po kelionės susėdę pakalbėjome, kad šiemet su Valloire – Valmeinier pataikėme tiesiai į dešimtuką. Net blogas oras nesugadino nuostabių kelionės įspūdžių.

Atgal 0 iš 0 Pirmyn

Kitos naujienos:

Gyvenamasis namas su slidinėjimo trasa 0
Slidinėjimo instruktorė: šio darbo nekeisčiau į nieką kitą 0
Atidaryti slidinėjimo kurortai (atnaujinta 11.17) 0
Vidutinė slidinėjimo traumos kaina – 500 eurų 0

Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.